ליברמן מגיב לביקורת על התכנית: "אי אפשר לרצות את כולם"

אתר קול חי No Comments on ליברמן מגיב לביקורת על התכנית: "אי אפשר לרצות את כולם"

שר האוצר מגיב לביקורת על התכנית הכלכלית ואומר כי "אי אפשר לרצות את כולם, זה מה שאפשר לתת בשלב הזה – נעביר חבילת סיוע נוספת בין סוף החודש למארס" | יו"ר ועדת הכלכלה מתח ביקורת על התכנית: "צעד ראשון בכיוון הנכון, אך יש בה כמה טעויות"

אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) לביקורת על 'התכנית הכלכלית' אותה הציג אמש יחד עם ראש הממשלה: "אי אפשר לרצות את כולם, זה מה שאפשר לתת בשלב הזה – נעביר חבילת סיוע נוספת בין סוף החודש למארס", אמר ליברמן בריאיון לגלי צה"ל.

ביחס לביקורת על חוסר הסיוע לעצמאים, אמר השר האוצר: "מבין ללבם של העצמאים, אבל לא אכנע ללחץ. אקבל החלטות רק על בסיס נתונים".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) מתח היום ביקורת על התכנית הכלכלית: "התוכנית היא צעד ראשון וחסר בכיוון הנכון, יש בה כמה טעויות. הכסף הגדול צריך להגיע למוחלשים ביותר, גם לשיטת האוצר המתמקד באנשים עובדים דווקא המוחלשים והמשתכרים בשכר מינימום או בשכר נמוך בפריפרייה, לא מקבלים מספיק.

"בתוכנית הוקצו 250 מיליון בלבד למקבלי שכר נמוך. כסף שיגיע אליהם אולי בסוף שנה בדיווח שנתי או בסיכומים, מה עליהם לעשות עד אז? העניים והמוחלשים צריכים להיות לב התוכנית, הם אנשים עובדים אך בכל זאת עניים, במקום זאת הוקצו 2 מיליארד להטבות מס שתקפות באופן מיידי לחזקים עם שכר מוגדל שיש בו בפועל פוטנציאל מס.

"רוב הכסף בתוכנית הולך למעמד הביניים וזה חשוב אך המעמד העובד הנמוך והמוחלש נשאר מאחור וזוכה לפירורים בלבד. חסר מענה לקשישים שעבדו כל חייהם (עובדי קבלן שעבדו לפני חוק ההפרשה לפנסייה) והפכו להיות עניים בגיל פרישה. חסר מענה לנכים וסיוע למשפחות בהבטחת הכנסה.

"וגם התוכנית לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים ולעצמאיים שעברו תקופה מורכבת וקשה בקורונה ובגל האומיקרון חטפו מכה נוספת- בשבוע הבא מגיע שר האוצר ליברמן לוועדת הכלכלה להציג את התוכנית ואני מצפה למענה רחב בעבורם.

"בשורה התחתונה- התוכנית הזו היא צעד, אבל היא לא פתרון. יוקר המחייה בישראל מורכב מפסיפס של עוולות ותיקונים שיש לעשות וזהו נושא שמלווה את וועדת הכלכלה בראשותי מיום הקמתה. העומסים בנמלים, דיור בר השגה, בנקאות נגישה והוגנת ועוד ועוד אלה נושאים שוועדה הכלכלה חוקרת יום יום, שעה שעה.

"לצד התוכנית נדרשים צעדים נוספים, חלקם בפעילות רשות התחרות שיכולה לפעול באופן משמעותי הרבה יותר ולנצל את מגוון הסמכויות שיש ברשותה כדוגמת קנסות של עד 100מיליון ש"ח בגין פגיעה בתחרות.

"צעדים נוספים שנדרשים הם בסמכות ואחריות הכנסת ובהם צעדי חקיקה רבים- הגשתי מספר חוקים בעת האחרונה בנושא כדוגמת החוק הגבלת שכר בכירים בחברות שהן מונופול, דואופול או בעלות נתח שוק גבוהה כמו החוק הקיים בבנקים.

"אמשיך להוביל את הנושא הזה ולא ארפה אך גם נדרשת עבודה ממשלתית רחבה בנושא- קראתי לראש הממשלה בנט להקים קבינט יוקר המחייה שיתכנס אחת לשבוע ויבחן מעקב אחר הנושא. שבועיים של כותרות לא יעזרו, הנושא הזה חייב ונדרש להישאר בראש סדר היום הציבורי, הממשלתי והתקשורתי".

ח"כ אוריאל בוסו אמר הבוקר בשיחה עם 'קול חי': "אין שום בשורות מההצגה שעשו אתמול רה"מ ושר האוצר. הם נתנו אקמול להשתיק את המחאה הציבורית נגדם. הציבור לא טיפש ורואה את הגזרות שהם עושים, הם גם שכחו את עצמאיים והשאירו אותם ללא כל מענה. מנסים רק לפגוע בחלשים, אנו בש"ס לא נוריד את הנושא מסדר היום"

נשיא לשכת העצמאים, עו"ד רועי כהן אמר ל'קול חי': "משפחת גונן שהביא רה"מ הם לא עצמאיים. התכנית שהוצגה מנותקת מבעלי העצמאים, אנו שש מאות אלף עצמאים בישראל נשארנו בחוץ. במבחן התוצאה אנו סוג ב' אנו ומשלמים את המחיר".



0 תגובות